Kérjük, egy megosztással támogassa honlapunkat!
OLVASÁSI IDŐ KB. 2 perc

Ha nincs szükségünk a javasolt napi nyolc pohárnyira, valószínűleg nem jutunk elegendő mennyiséghez – a vízivás nagyon fontos szervezetünk megfelelő működéséhez és a hidratáltsághoz.

Nem feltétlenül iszik meg mindenki 8 pohár vizet naponta. Ennyi azonban a napjainkban javasolt egészséges mennyiség, ugyanis ha ennél kevesebbet juttatunk a szervezetünkbe, megvan az esély arra, hogy nem jutunk elegendő vízhez s nem érjük el a megfelelő hidratáltságot.

Amikor az emberek úgy döntenek, egészséges étrendre váltanak, általában az ételekre fókuszálnak. Létfontosságú eleme azonban az egészséges táplálkozásnak a vízivás.

Az emberi test nagyjából 60 százaléka víz, s minden sejtünk függ a víztől a tápanyag szállítása és a méreganyagok szervekből való kiürítése szempontjából.

Ahogyan a testünk működik, vizet használ, vagyis ha kellő mennyiséget fogyasztunk, az segít visszaállítani azt, ami elveszett az anyagcsere, az izzadás, a légzés vagy a toalett használat során. Aktivitásunk szintje informál minket arról, mennyi vízre van szükségünk. Ha például sok időt töltünk a szabadban a napon, vagy edzünk, a vízivás alapkövetelmény: növelni kell a vízbevitelt.

A megfelelő hidratáltság kulcsa, hogy azelőtt igyunk vizet, mielőtt szomjasak lennénk. Sajnos, sokan valóban csak akkor isznak, ha már szomjasak. A szomjúság már a dehidratáció első jele. Szakemberek szerint sokan krónikusan dehidratáltak, de nem tudják, mivel sosem tapasztalták meg, milyen a jól hidratáltság.

Érdemes tudni: tudományos bizonyíték nincs arra, hogy a napi 8 pohár víz mágikus szám a vízbevitel tekintetében.

A mítosz akkor vette kezdetét, amikor 1945-ben az amerikai Élelmiszer- és Táplálkozási Tanács napi 2,5 liter vizet javasolt, s a következő mondatban azonban az is benne volt, hogy ez magába foglalja azokat az ételeket is, amelyek tartalmaznak vizet (például dinnye). Sokan csak a napi mennyiség 80 százalékát szerzik be folyadékból és mindössze 20 százalékot élelmiszerből.

Természetesen a tiszta víz a legegészségesebb választás. Az egyetlen kalória-mentes módja annak, hogy hidratáltak legyünk ízek és vegyszerek nélkül. Ha a sima víz nem tetszik nekünk igazán, próbáljuk gyümölcsökkel feldobni. Adjunk hozzá citromot, epret, fagyasztott mangószeletet.

Egyéb folyadékok, például a tej, a gyümölcslé vagy a gyógytea szintén sokat segítenek a hidratációban.

Mindenképp ellenőrizzük azonban, mekkora a cukor- és kalóriatartalmuk!

Forrás: napidoktor.hu

Életigenlők.hu

Similar Posts