A vegetáriánus emberek szinte minden választott tápláléknak élvezhetik az antioxidáns, a vitamin és ásványi anyag adta előnyeit. Kutatások azt állapították meg, hogy vegetáriánusok és a vegák jóval egészségesebbek azon társaiknál, akik nem folytatnak ilyen életmódot.

Azok az emberek, akik sok növényi alapú táplálékot fogyasztanak, jóval alacsonyabb BMI-vel (testtömegindex) rendelkeznek. A növényi alapú étrend emellett csökkenti a vérnyomást és a koleszterinszintet, így kisebb a kockázata a szívbetegségek kialakulásának, illetve kisebb a szívbetegséghez kapcsolódó halálozási index is.

A vegetáriánusok között kevesebb az elhízott személy és körükben kevesebben is szenvednek cukorbetegségben. A vegetáriánusok jóval több magnéziumot, vasat, folsavat, káliumot, riboflavint, tiamint és egyéb vitamint vesznek magukhoz. De amit gyakran figyelmen kívül hagynak és észrevétlenek, az az aminosavak által kínált holisztikus előnyök.

A fehérjékben sok aminosav található meg, amelyek holisztikus előnyöket jelentenek a szervezet számára. Az aminosavak nagyobb mennyiségű bevitele nagyon fontos azoknak a személyeknek is, akik májkárosodásban vagy májelégtelenségben szenvednek, mivel ez elősegíti a máj, méregtelenítő funkcióinak a javítását.

Az aminosavak segítik a test méregtelenítését is. A fehérjék az immunrendszer megfelelő működéséhez is szükségesek. Ha valaki nem vesz elegendő fehérjét magához, annál az alultápláltság jelei mutatkoznak, de a fehérjehiány az immunrendszer megfelelő működését is akadályozza.

A szervezetnek húsz különböző aminosavra van szüksége a megfelelő növekedés és működés érdekében. Bár mind a húsz aminosavra szükségünk van, ezek közül 9 bizonyul igazán lényegesnek.

Az esszenciális aminosavakat az étkezés során visszük be a szervezetünkbe. Az esszenciális aminosavak legjobb forrásai az állati fehérjék.

A szója, a quinoa és a hajdina olyan növényi élelmiszerek, amelyek mind a kilenc esszenciális aminosavat tartalmazzák, így teljes fehérjeforrást jelentenek. Más növényi eredetű fehérjeforrások, a bab és a dió nem tekinthető teljes értékű fehérjének, mivel nem tartalmazzák az összes fontos aminosavat.

Ha valaki növényi alapú táplálkozást követ, biztosíthatja az összes esszenciális aminosav bevitelét, feltéve, ha változatosan étkezik.

Például a bab, a dió, a magvak, a teljes kiőrlésű gabonák és a zöldségek rendszeres fogyasztása elősegítik, hogy az esszenciális aminosav igényei kielégüljenek, még akkor is, ha úgy dönt, hogy kizárja az állati termékeket az étrendjéből.

Forrás: gyogyszernelkul.com

Életigenlők.hu

Hasonló cikkek