A stressz óhatatlanul együtt jár a mindennapi élettel. Amikor ez állandósul, az agy és a test egyéb sejtjeinek károsodását eredményező kémiai majd érrendszeri változások következnek be. A stressz csökkentése kedvezően hat a szellemi egészségre és csökkenti a demencia előfordulásának kockázatát.

Az állandósult stressz tünetei az alábbiak lehetnek

Érzelmi tünetek: depresszió, feszültség, szorongás, harag, aggodalom, félelem.

Testi tünetek: fejfájás, fáradtság, álmatlanság, izzadás.

Mentális tünetek: gyenge koncentrálóképesség, memóriazavarok, határozatlanság, döntésképtelenség, zavarodottság.

Viselkedést érintő tünetek: idegesség, mértéktelen evés, alkohol- és gyógyszerfüggőség.

Tünetek észlelése esetén orvoshoz kell fordulni.

Hogyan csökkentse a stresszt?

  • Fordítson időt önmagára. A mozgás, a relaxáció, a szórakozás, a hobbik és a közösségi élet elengedhetetlen részei az egészséges életmódnak. Mindenkinek meg kell találnia azt az egyensúlyi állapotot, amely minimalizálja a stresszt és segít megőrizni az egészséget.
  • Szabaduljon meg a minden realitást nélkülöző elvárásaitól és fogadja el a nem befolyásolható dolgokat.
  • Kérjen és fogadjon el segítséget.
  • Amennyire lehet, készítse fel magát azokra az új és ismeretlen helyzetekre, amelyek stresszt vagy szorongást okozhatnak.
  • Aludjon eleget.
  • Nevessen.
  • Meditáció, mély levegővételek, masszázs vagy testmozgás segítségével csökkentse a stressz agyra és testre gyakorolt káros hatásait. Kulcsfontosságú a leghatékonyabbak technikák kiválasztása.

Forrás: napidoktor.hu

eletigenlok.hu

Similar Posts