Egyre több az elhízott ember és egyre többen szenvednek vastagbéldaganattól. Igaz, ez a betegség nem válogat, vagyis nemcsak az elhízás jelent kockázati tényezőt, hanem a rossz táplálkozás, az ülő életmód, a genetika, az alkoholfogyasztás és a mozgás hiánya is. A természet sok olyan értékes táplálékot felkínál, amelyeket ha rendszeresen fogyasztunk, sokat tehetünk a vastagbél egészségéért, de emellett az egészségesebb életmódra is törekedni szükséges.

A brokkoli kiváló forrása a rostoknak. Ez segíthet megakadályozni a súlygyarapodást, így csökkentve a rákos megbetegedések kialakulásának a kockázatát. Ez a zöldség legfőképpen a vastagbélrák kialakulása ellen nyújthat hathatós védelmet. A rostok segítik az emésztést, ami valóban segíti a testsúly kontrollálását.

A bogyós gyümölcsök is nagyon hasznosak a szervezet számára. Ilyen bogyós gyümölcs az áfonya, a szeder és a szamóca. Ezek a gyümölcsök sok rostot tartalmaznak, de C-vitaminban is bővelkednek. Néhány kutatás azt igazolta, hogy a C-vitaminnak is különös szerepe van a vastagbélrák megelőzésében. A C-vitamin ezen kívül egy kitűnő antioxidáns, amely megakadályozza a rákos sejtek növekedését.

A narancs is tele van antioxidáns C-vitaminnal. A rosttal karöltve nagyon jó szolgálatot tesz a vastagbélrák megelőzésében. A narancs emellett csak kevés kalóriát tartalmaz, így segíthet az ideális testsúly fenntartásában.

A paprika nemcsak C-vitaminban gazdag, hanem fitokemikáliákban is. A fitokemikáliák pedig megakadályozzák a rákos sejtek növekedését.

A hüvelyesek közül a lencsét kell kiemelni, hiszen a lencse rendszeres fogyasztásával megnövelhetjük a rostbevitelt, amivel az emésztőrendszer működését javíthatjuk, és így kisebb lesz az esélye a daganatos betegség kialakulásának.

A bab is rendkívül gazdag rostban, így mindenképpen be kell illesztenünk az étrendünkbe, nem beszélve arról, hogy a vastagbélrák kialakulását is csökkenti.

A quinoa egy nagyon jó fehérjeforrás, így csökkenthetjük a húsfogyasztást, ami ismét csak a daganatos betegség kialakulásának kockázatát tudja lecsökkenteni.

A teljes kiőrlésű gabonák is jó választásnak tűnnek, hiszen értékes rostot tartalmaznak, ami még a vércukorszint szabályozásában is részt vesz, így akadályozva meg az inzulinrezisztencia és a cukorbetegség kialakulását.

Forrás: gyogyszernelkul.com

eletigenlok.hu

Hasonló cikkek